duminică, 8 iulie 2012

"Evernight" de Claudia Gray [RECENZIE]

Evernight are o aroma deosebita. Demult nu mai citisem o poveste cu vampiri autentici, care se feresc de biserici, cruci, si care au trait mii de ani iar acest lucru sa fie mentionat in detaliu.
Nu am fost constienta ca este o carte cu vampiri mult timp. Abia la mijlocul cartii se schimba totul.
Inca de la inceput se simte un aer straniu. Academia Evernight are un design gothic, este izolata si pare rupta de lume. Toti elevii sunt frumosi intr-un anume fel, aproape perfecti. Si snobi. Si bogati.
Bianca se muta impreuna cu familia ei in Academie. Parintii ei sunt profesori, iar ea trebuie sa ii urmeze odata ce ei isi schimba serviciul. Chiar in prima zi de scoala il intalneste pe Lucas, un baiat superb, dar putin cam ciudat.
Iesind impreuna si trecand printr-o multime de evenimente, la Balul Toamnei se intampla sa...il muste. Da, ca un vampir. Este punctul in care spui: wow, cartea asta e cu vampiri? Nu se daduse nici-un indiciu major pana atunci...
Cartea este putin cam incurcata; dupa parerea mea, unele lucruri sunt cam dubioase. Spre exemplu, se spune ca elevii sunt foarte batrani, au sute de ani, dar totusi vin la Academie pentru a invata cum sa se adapteze lumii contemporane. Totusi, ei se poarta exact ca niste adolescenti din zilele noastre: evadeaza noaptea, fac focuri de tabara, isi fac de lucru prin tufisuri...
Am citit cartea, totusi, dintr-o suflare. Un lucru care mi-a sarit in ochi si pe care am vrut sa-l mentionez e ca se gaasesc o multime de citate care caracterizeaza viata. Sunt o multime de fraze foarte realiste, care fac aceasta carte sa para autentica, spre exemplu: "– Crede-ma, adolescenta era groaznica si in secolul al unsprezecelea. Omenirea se schimba fara incetare, dar exista cateva constante. Oamenii se prostesc cand sunt indragostiti; isi doresc ce nu pot avea; iar timpul scurs intre varstele de doisprezece si optsprezece ani e intotdeauna mizerabil."
Pe coperta din spate, L.J. Smith spune: "Odata ce am inceput sa citesc Evernight, n-am mai putut-o lasa din mana! De-abia astept urmatoarea carte din serie!"
Sunt complet de acord!

Enjoy the fiction,
Miku'

Niciun comentariu: