vineri, 27 iulie 2012

Despre rangul acordat cartilor

Nu m-am gandit ca ar trebui sa explic de ce unor carti acord 5 stele la recenzie si altora 4, cu toate ca si despre cele din prima categoria, si despre cele din a doua scriu ca sunt foarte bune.
Dar am fost intrebata asta, asa ca voi explica ce inseamna fiecare numar de stele:



***** o carte excelenta, formidabila. Am dat 5 stele doar la Jocurile foamei si la Dragostea in vremea holerei, din cate imi amintesc. As mai acorda 5 stele pentru Harry Potter si cam atat. Cinci stele inseamna ceva uimitor.
edit: Am dat 5 stele si pentru Divergent si Spulbera-ma, desi acum, privind retrospectiv, nu stiu daca merita.Ambele ar fi de un 4,5
**** o carte foarte buna. Nu excelenta, dar foarte buna. O mica diferenta care scade o stea. Am acordat 4 stele pentru Naluca si Naucul,  Eu sunt numarul patru, Cercul secret si multe altele.
*** o carte bunicica, merita citita, dar nu trebuie sa ai asteptari foarte mari. Am acordat 3 stele pentru Tradari (Altfel de ingeri, volumul 2).
** o carte slaba. Cum ar fi Frenezia si Rapirea (Cele noua vieti ale lui Chloe KIng, volumul 2)
* o carte foarte slaba, Nu am acordat pana acum o singura stea niciunei carti in recenzie, pentru ca atunci cand nu imi place o carte de niciun fel, ma opresc din cititul ei si astfel nu ajung la recenzie.


In acordarea rangului tin cont de subiectul si actiunea cartii, personaje (daca sunt bine structurate), sentimente (daca sunt bine descrise si transmit emotia), de structura cartii (daca imbina elementele de descriere cu dialog, astfel incat sa nu fie plictisitoare, daca explica bine actiunea si ofera detalii atunci cand vine vorba de elucidarea unui mister, daca exista si momente amuzante inserate in drama, daca exista o balanta intre subiectul principal al cartii si cel secundar, spre exemplu in Vampirii din Morganville- Casa de sticla subiectul principal sunt vampirii, iar subiectul secundar, relatia lui Claire cu Shane- si sunt perfect echilibrate) si de modalitate in care este scrisa.
Cu toate ca am criteriile mai sus mentionate pe care ma bazez, alegerea rangului ramane o actiune subiectiva si total persoanala.

Niciun comentariu: