miercuri, 28 noiembrie 2012

Viitorul unitatilor de stocare


Articol scris in cadrul concursului SuperBlog2012
Sursa de informare: wikipedia.org
Sursa foto: azerty.ro

Casc şi privesc pe geam. Ceaţa ȋncã persistã, fãcȃnd aerul greu de respirat. Parcã simt cã ȋmi ȋngreuneazã plãmȃnii, iar frigul ȋmi intrã ȋn oase. Sper ca pȃnȃ ies eu de la cursul de informaticã, sã se mai risipeascã ceaţa asta nesuferitã.

Casc din nou. Cine m-a pus sã stau pȃnã tȃrziu asearã?
Se face linişte. Ȋncepe ora. Profesorul ȋncepe sã ne vorbeascã, cu acelaşi entuziasm ca ȋntotdeauna.

-Hard-discurile au fost introduse pentru prima oară ca unități de stocare a datelor ȋn 1956, pentru calculatoarele IBM. Erau grele și aveau dimensiuni mari, cât o roată de motoretă sau chiar și mai mari. În anii 1990 necesitatea unui dispozitiv de stocare de mare capacitate dar și încredere, independent de un dispozitiv special, a condus la introducerea sistemelor integrate, cum ar fi sistemele RAID. RAID este un acronim de la expresia engleză „Redundant Array of Inexpensive Disks”, mai târziu redenumită „Redundant Array of Independent Disks”, care înseamnă o configurație (matrice) de discuri dure (HDD) specială, menită să ofere scurtarea timpilor de acces la date precum și toleranță mai bună la erori. La fel ca și discurile dure individuale, matricele RAID sunt utilizate la stocarea datelor de calculator. Probabil ȋn viitor vor evolua şi mai mult, vor deveni mai uşoare, mai mici, mai compacte, mai uşor de utilizat

-Tu ce preferi? Mã ȋntreabã colega mea ȋn şoaptã. HDD-urile externe, stick-urile de memorie sau serviciul Cloud?
HDD extern Western Digital Elements SE 2.5 1TB Black
-Hmm. Pȃnã acum, am avut stick de memorie şi m-am ȋnţeles foarte bine cu el. Ȋnsã acum aş vrea sã ȋmi iau şi un HDD extern, pe care sã ȋmi ţin filmele. Am o colecţie destul de mare şi nu prea mai am loc.
-Mie-mi zici? “Low disk space” e coşmarul oricãrui pasionat de calculatoare.
-O sã rȃzi, dar eu chiar am visat cã nu mai aveam spaţiu deloc şi trebuia sã şterg tot.
-Ştiu, e un magazin foarte tare, de acolo mi-am luat şi stickul.
-Copii, aveţi ceva sã ne ȋmpãrtãşiţi? ȋntreabã profesorul.
-Doar faptul cã Azerty e cel mai tare magazin online de electronice, componente PC si electrocasnice.

Niciun comentariu: