joi, 26 ianuarie 2012

O plimbare de neuitat

Am primit aceasta carte de la libraria online Libris, careia ii multumesc pe aceasta cale.
M-am apucat astazi sa citesc"O plimbare de neuitat" de Nicholas Sparks, si tot astazi am terminat-o. Pur si simplu nu m-am putut dezlipi de ea, este o poveste minunata.

Landon Carter este un pusti obisnuit, nu extraordinar de cuminte, nici un premiant, dar nici un golan. Pur si simplu un tip normal.

Din când în când, eu şi prietenii mei ne furişam afarã târziu ca sã sãpunim geamurile maşinilor sau sã mâncãm alune în cimitirul din spatele Bisericii.(…) Eu. Un bãiat rãu. Pentru cã mâncam alune în cimitir. Ce pãrere aveţi?

Jamie este fiica preotului Hegbert, genul de fata cuminte, o eleva silitoare, care se imbraca demodat si oriunde ar merge, are Biblia cu ea.
La o prima vedere, aceste persoane nu au nimic in comun, si chiar asa este. Dar mai mult sau mai putin obligat de imprejurari, Landon ajunge sa petreaca ceva timp alaturi de Jamie si ajunge sa o cunoasca asa cum este ea: sincera, darnica, inteligenta. Si frumoasa. O persoana minunata.

-Mulţumesc cã m-ai condus acasã, Landon, strigã ea.
Am tresãrit când am auzit-o. Chiar şi atunci când eram rãu cu ea, şi spuneam cele mai rãuvoitoare lucruri, gãsea un motiv sã-mi mulţumeascã. Era tocmai genul acela de fatã şi cred cã, de fapt, pentru asta o uram. Sau mai degrabã, cred, mã uram pe mine însumi.


Jamie il roaga pe Landon sa joace in piesa de Craciun scrisa de tatal sau, iar el accepta, desi nu prea incantat.Dupa aceasta hotarare, viata lui se va schimba.

Jamie, pentru prima oarã de când o cunoşteam, nu mai avea pãrul ei de culoarea mierii adunat într-un coc strâns. Dimpotrivã, îi atârna liber, mai lung decât îmi imaginasem(…) Iar rochia alba, vaporoasã, croitã exact pentru ea, îţi tãia respiraţia.Nu semãna cu fata cu care crescusem sau cu fata pe care o cunoscusem în ultima vreme.(…) Arãta exact ca un înger.(…)
-Eşti frumoasã, i-am spus eu în sfârşit şi toţi cei din salã, de la doamnele din faţã cu pãrul siniliu şi pânã la prieteneii mei din rândul din spate au ştiut cã fusesem sincer.
Pentru prima data, replica aia nu sunase fals.

Desi i se paruse imposibil, Landon se indragosteste de aceasta fata ciudata, dar cu un suflet atat de bun.
-Ai ştiut din prima zi, la ora domnişoarei Garber, cã eu aveam de gând sã interpretez rolul, nu? Când te-ai uitat la mine şi ai zâmbit?
Ea aprobã.
-Da.
-Şi când te-am invitat la bal, m-ai fãcut sã promit cã nu o sã mã îndrãgostesc de tine, dar ai ştiut ce se va întâmpla, nu?
Avu o licãrire rãutãcioasã în privire.
-Da.
-Cum de-ai ştiut?
A ridicat din umeri fãrã sã rãspundã şi am rãmas împreunã câteva momente, urmãrind cum ploaia se lovea de ferestre.
-Când ţi-am spus cã m-am rugat pentru tine, îmi zise ea în sfârşit, despre ce ai crezut cã vorbeam?


La început, veţi zambi şi, mai apoi, veţi plânge. Să nu spuneţi că nu aţi fost avertizaţi, asta ne spune autorul inca de la inceput. Si am ras in hohote la unele pasaje, apoi am plans. Si cand am inchis cartea, privind in gol la coperta, mi-am spus, cu lacrimile inca siroind, ca viata e nedreapta.

Cred ca fiecare dintre noi are nevoie sa citeasca o astfel de carte din cand in cand, pentru a i se aminti ca lucrurile bune si frumoase care ni se intampla in viata ne pot fi rapite intr-o clipa scurta cat un fluturat de aripi.
Nimic nu ni se cuvine. Nimic nu este al nostru, de drept. Nici fericirea, nici iubirea, nici macar viata. Nu suntem stapani pe ceea ce ne face fericiti, de aceea ar trebui sa le apreciem mai mult.

Nicholas Sparks este, intr-adevar, un autor stralucit si este pe cale sa devina scriitorul meu de suflet.

Concluzie: Recomand aceasta carte tuturor: copii si parinti, tineri sau batrani, oameni fericiti sau nefericiti, pentru ca este o carte exceptionala, o poveste din care fiecare dintre noi are ce invata.


Rang:*****
5/5

Un comentariu:

Anonim spunea...

unul din autorii preferati:x