miercuri, 4 ianuarie 2012

Interviu cu Richelle Mead



Interviul este mai vechi si este preluat de pe site-ul Leda.




Cum v-aţi început cariera scriitoricească?
Dintotdeauna mi-am dorit să scriu, dar abia spre 30 de ani m-am gândit la scris ca la o opţiune de carieră. Am avut multe alte slujbe şi am început să scriu în timpul liber. Tristeţi de sucub a fost prima mea carte publicată, dar nici atunci nu m-am decis să mă dedic full time scrisului. Pentru că scrisul este înşelător, niciodată nu ştii care va fi succesul unui titlu.
Cum echilibraţi personajele şi intriga în romanele dumneavoastră? De care vă ocupaţi mai întâi?
Sunt la fel de importante şi un scriitor trebuie să fie în permanenţă atent la echilibrarea lor. Mă străduiesc să creez atât personaje puternice, cât şi acţiuni puternice, dar personajele au întâietate. Dacă acţiunea trenează, cititorii vor rămâne oarecum fideli personajelor bune. În schimb, dacă personajele sunt slabe, nici cea mai bună acţiune nu le poate salva.


Ce părere aveţi despre pasiunea adolescenţilor pentru vampiri şi paranormal? E doar o modă trecătoare ori devine un gen literar puternic?
Cred că deja este un gen literar puternic. Este trecut cu vederea faptul că nebunia cu vampirii nu e deloc nouă. Oamenii iubesc poveştile cu vampiri de la Anne Rice, Bram Stoker şi mulţi alţii încoace. Este nouă doar atenţia mass-mediei faţă de acest gen literar şi faptul că a atras cititori care nu au mai lecturat romane fantasy până acum. Nu cred că este doar o tendinţă care va dispărea la un moment dat, probabil că se va modifica puţin.
Scrieţi urban fantasy, romane pentru adolescenţi şi romance paranormal. Aţi mai încercat să scrieţi şi alt gen de literatură?
Încă nu. Sunt prinsă deocamdată de aceste genuri. Mi-ar plăcea foarte mult să încerc la un moment dat ceva nou, dar deocamdată rămân în zona în care am adunat mulţi cititori. În plus, sunt genuri pe care le iubesc, iar asta e foarte important.

Restul interviului pe site-ul Leda.(click)




Niciun comentariu: