joi, 17 mai 2012

Jurnalele lui Stefan: Inceputurile [citat]

Facand leapsa de mai devreme si scriind un citat din Jurnalele lui Stefan, am recitit prefata din primul volum, Inceputurile. Si recitindu-l, am realizat cat de frumos este scrisa aceasta mini-serie cumparativ cu seria de baza, a autoarei L. J. Smith.
Asa ca am transcris prefata si aici. Nu e mare si are un inceput puternic.


Prefață
"I se spune ora vrăjitoarelor, acel moment din miezul nopții când toți oamenii dorm, iar creaturile nopții pot să le audă respirația, să le simtă mirosul sângelui, să le privească desfășurarea viselor. E momentul când lumea e a noastră, când putem să vânăm, să ucidem, să apărăm.
E vremea când am cea mai mare poftă să mă hrănesc. Dar trebuie să mi-o înfrânez. Pentru că, înfrânându-mă, vânând doar acele animale al căror sânge nu curge mai repede din cauza dorinței, ale căror inimi nu bat mai tare de bucurie, ale căror pofte mistuitoare nu le fac să viseze, eu pot să-mi țin sub control destinul. Pot să nu trec de partea Întunericului. Pot să-mi țin sub control Puterea.
Iată de ce, într-o noapte în care pot să simt mirosul sângelui pretutindeni în jur, când știu că, într-o clipă, aș putea să iau legătura cu Puterea căreia i-am rezistat atât timp și-i voi rezista pe vecie, simt nevoia să scriu.
Transpunându-mi intoria în scris, văzând cum se leagă episoadele și anii, ca mărgelele pe un fir interminabil, pot să-mi păstrez legătura cu cel de pe vremea când eram om, și singurul sânge pe care-l auzeam vreodată năvălindu-mi în urechi și-l simțeam izbindu-mi inima era doar al meu."



Un comentariu:

Leyra spunea...

M-am apucat si eu sa o citesc, dar eu o citesc in engleza! Am terminat abia primul capitol ,si mi-am lasat un gust placut . De abia astept sa o termin dar intre bac si admitere nu prea mai am timp de nimic :)