miercuri, 4 aprilie 2012

Recenzie-interviu Jocurile foamei

Ramona: Mi-a placut ideea cartii de cand am auzit prima data despre ea, apoi am citit multe pareri pozitive, iar ceea ce m-a determinat sa o iau a fost faptul ca Adriana mi-a zis ca e geniala.
Miku: Mi-a fost recomandată de Ramona. Apoi, “Jocurile Foamei” este un nume sonor, nu-i așa? Coperta este frumoasa, desrierea e atractivă. Erau tóate șansele să o citesc.


Ramona: Mi-a placut foarte mult, dupa parerea mea, Suzanne Collins e singura scriitoare ce a reusit sa egaleze genialitatea lui J. K. Rowling.
Miku: De multe ori pe parcursul acestei serii am fost tentata să țip în gura mare că e seria mea preferată. Dacă nu ar exista “Amurg”, “Jocurile foamei” ar fi nr. 1 pentru mine. Cărțile sunt fenomenale. Pline de acțiune, presărate cu umor și dragoste. Combinația perfectă!


Ramona: E greu…imi place Katniss, puterea ei, si imi place ca nu e prezentata ca o eroina perfecta; in ciuda curajului si a tuturor calitatilor, are defecte si slabiciuni, lucru care o face mai…umana, mai aproape de cititor. Dar imi place si Prim, sensibilitatea si inocenta ei si il ador pe Cinna.
Miku: Mama lui Katniss. Ea este un medic, sau mai bine zis vraci, foarte bun. Ajută pe oricine și după ce Katniss caștigă prímele Jocuri, nu numai că nu le ia bani pacienților, dar le dă chiar ea cele necesare trăirii. Este o femeie cu un suflet bun.


Ramona: Mama lui Katniss. E de neconceput ceea ce a facut ea, sa te retragi in propria carapace din cauza durerii si sa iti lasi copiii in voia sortii. Oricat de mare ar fi durerea pierderii, lupta pentru supravietuire trebuie sa fie si mai mare.
Miku: Haymitch este… Imi place numele lui. Nu știu de ce, suna pur și simple bine în capul meu. Haymitch este un bătranel [cel puțin la suprafață] mai tot timpul beat, dar are o inteligență uimitoare. Rezistă bine. Plus, îi ține în viață pe Peeta și Katniss în timpul a două jocuri.



Ramona: Momentul in care Katniss s-a oferit voluntar in locul lui Prim.Si ar mai fi si momentul in care i-a promis ca va incerca sa castige.
Miku: Momentul sărutului din peșteră. Este exact așa cum trebuie să fie…sunt răniți, amețiti, dar iubirea dă peste ei și îi învinge.



Ramona: Sunt foarte multe replici care imi plac. Spre exemplu, Haymitch ii spune lui Katniss inainte de interviu “Ai cam tot atata farmec cat un melc mort.” Sau cand isi aminteste Katniss cum mama ei i-a spus ca mananca mereu ca si cum nu ar mai vedea macare niciodata, iar ea i-a raspuns: “Nu voi mai vedea, pana nu aduc eu alta.”
Miku: – Oricum, unde e Haymitch? N-ar trebui să ne ferească de așa ceva? întrebă Peeta.
– Cu atata alcool în el, probabil nu e indicat să avem în preajmă un foc deschis, spun eu.


Ramona: Volumul unu este primul contact cu lumea lui Katniss. E plin de actiune si emotii, intrigant si imprevizibil.
Miku: Volumul I e intrigant. Este cel care pune paie pe foc și ne obligă să citim seria pană la capăt. Katniss este aici temătoare, singuratică, cu ochii în patru, dacă nu chiar în 20 de direcții odată.


Ramona: Chiar ma intrebam: oare ce se va intampla in volumul doi, dat fiind ca Jocurile s-au terminat? Si am primit un raspuns: incep alte Jocuri. Volumul al doilea este la fel de antrenant si imprevizibil ca primul. Pur si simplu…savuros.
Miku: Aici se înfiripă ceva între Katniss și Peeta. Este cartea în care ea este legată de cei doi, ba chiar și de săteni, cartea care face tranziția și pregătirea pentru lupta finală.



Ramona: Volumul trei trateaza mai mult problema revolutiei si neexistand Jocurile, nu a mai fost atat de palpitant, dar asta nu inseamna ca m-a plictisit vreo clipa.
Miku: Cartea aceasta este pur și simpu  explozivă. Katniss pare să întreacă orice limită. Se revolta pană și contra Districtului 13, dar în modul ei. Se dă lupta finală a sufletului ei iar Gale pierde, dar mai ales, ea caștigă războiul împotriva Capitoliului.
Nota(Ramona): Mie mi se pare ca desi Capitoliul pierde razboiul, castiga lupta impotriva lui Katniss.


Ramona: Hmm, finalul a fost de impact, cu o morala foarte puternica. E genul de final pe care eu l-as scrie, dar nu prea imi place sa il citesc. E ciudat, stiu :))
Miku:Finalul este pe măsura cărților, nimic în minus. O intrepatrundere de bucurie si durere, de castiguri si pierderi, pentru ca mai apoi sa invatam ca nimic nu e etern, nici macar durerea. Poate doar iubirea...


Ramona: Filmul respecta cartea atat cat e posibil. O parte din detalii si emotii se pierd, dar e suficient de bun, atat  pentru cei care au citit cartile, cat si pentru cei care nu au facut-o.
Miku: Eu nu am văzut filmul, doar cateva trailere, însă aleg cartea pentru că oricat de bun ar fi, cartea este atat de explicativă și atat de intriganta…


Ramona: O serie absolut geniala.Mai multe cuvinte sunt de prisos.
Miku: Citește seria asta chiar dacă ești în junglă, la mare, la soare, la munte, în mijlocul pădurii, gata să te atace un urs, citește-o, că este una dintre cele mai bune cărți de aventură pe care le poate citi cineva!


Ramona: Recomand cartea oricui, oricand. Mama a devorat-o.
Miku: Probabil o carte pe care dacă nu ți-o recomand, ți-o bag pe gat. Citește-o, citește-o, citește-o!



Ramona: 5/5, desigur.
Miku: 5/5

Niciun comentariu: