duminică, 19 august 2012

Recenzie-interviu

Altfel de carti, in colaborare cu Pieces of books, prezinta:

Recenzie-interviu: Nascuta la miezul noptii

Ramona:Pentru ca mi-a recomandat-o Adriana.
Adriana:Născută la miezul nopţii este puţin asemănătoare basmelor, într-un punct abstract de vedere. De ce zic asta? Pentru că avem o una bucată Fată-Frumoasă, Kylie, ce trece printr-o schimbare bruscă. Încă o copilă faţă de ce va deveni, suferă din cauza fostului ei iubit, trece prin cel mai groaznic sentiment, acela de a-şi vedea părinţii divorţaţi, de asemenea, moartea bunicii ei o marchează profund…iar, în plus, în urma divorţului, ea va rămâne cu Regina Gheţurilor, aka mama ei J) Aici chiar i-am purtat milă!  Schimbarea aceasta va fi împletită de marele şoc al verii, acela că se va duce într-o tabără ciudată de vară. Deşi, la  început, cartea pare puţin puerilă, puţin despre nişte copii cu probleme stupide, tema întregii cărţi este, exact ca în basme, maturizarea şi drumul iniţiatic prin care ea e nevoită să treacă, fiind pusă faţă-n faţă cu adevărul crud al vieţii, totul năruindu-se fără speranţe. Şi, la fel ca în basme, ea este ajutată de “Regina furnicilor” aka colega ei scumpă vrăjitoare, “ Regina Albinelor” ( mai bine zis viespilor sau liliacilor), cealaltă colegă scumpă a ei vampir J Deci…de asta această carte. Pentru ca e plină de neprevăzut, de frumos, de învăţături, replici amuzante şiiiiii lecţii despre prietenie.

Ramona:Mi-a placut cum se ascund printre randurile fantasy probleme umane si tot drumul plin de obstacole pe care il parcurge Kylie pana sa se regaseasca pe sine.
Adriana:Cred că asta e una din cărţile ce-mi va lăsa un zâmbet dulce pe buze de fiecare dată când voi vedea coperta sau voi întâlni ceva asemănător cărţii ( poate un vampir, sau poate o jumătate-zână J ). E pur şi simplu o carte uşoară, lejeră, cu nişte personaje lipicioase, imperfecte şi totuşi, incredibile.


Ramona:Nu ma pot hotari intre Della si Miranda. Amandoua sunt pline de viata, acide si amuzante, iar impreuna sunt absolut mortale.
Adriana:Oare? Della!!! Vampiriţa gata să sugă sângele oricui, oriunde, sau mai bine zis, gata să spună o replică genială şi amuzantă ce-ţi face sângele să clocotească:)). E unul dintre personajele mele preferate, e complexă, o prietenă bună, o fiinţă bună, în ciuda speciei sale destul de blamate, e o îndrumătoare bună pentru Kylie, învăţând-o să renunţe la prejudecăţi, şi, în mare parte, la frică.



Ramona:Perry. Initial nu intelegeam de ce se tot tine dupa grupul lor. Oricum, imi place caracterul lui, imi aminteste de un vechi prieten: putin rautacios, putin amuzant, dar in adancul sufletului, un copil ce nu are curaj sa isi manifeste sentimentele si se ascunde in spatele şotiilor.
Adriana:Lucas. Clar. Din orice punct de vedere, Lucas este personajul ce intrigă aici. Este unic, misterios, frumos, apetisant chiar :)), secretos şi ,mai ales, un bad boy veritabil! Este tipul acela, într-un fel, interzis de conştiinţă, dar dorit  de hormoni şi, desigur, de inima ce bate greşit pentru unele persoane:)).De asemenea, o cam dă peste cap pe Kylie, iar asta doar întregeşte toată acţiunea.

Ramona:Momentul in care Kylie realizeaza ca pisicuta cea dragalasa pe care o tinea la pieptul ei e de fapt Perry si il azvarle afara.
Adriana:Sfârşitul. Nu poţi uita sfârşitul pentru că-ţi vine să zbori până în mintea autoarei să afli ce se va întâmpla în continuare. Sfârşitul acela e bestial, suspans, acţiune, întorsătuuuură!! :)) Sfârşitul face toată cartea, inclusiv  volumul următor:))

Ramona:-Dacã mai îndrepţi vreodatã degetul ãla de vampiroaicã spre mine, îţi fac o vrajã de te umpli de coşuri.
-Nu poţi sã-mi faci nicio vrajã! Tuna Della. Tie nu iti ies vrãjile.
(…)
-Vraja cu coşurile chiar mi-a ieşit.
(..)
-Fii atentã, dacã îmi iese un singur coş, o sã-ţi scurg tot sângele când dormi şi o sã ţi-l vând pe E-bay.
Adriana:“- Ești pregătită?
Vocea masculină o făcu să simtă un gol în stomac.
Kylie se uită în ochii albaștri ai lui Lucas.
- Pentru ce să fiu pregătită?
- Am tras biletul cu numele tău. 
Îi arătă o bucată de hârtie.
Pe mine mă doare capul. Sau am  sindrom premenstrual. Sau niște crampe groaznice. Doar ce-am fost diagnosticată cu gripă.

Ramona: Un final care te face sa tipi: "Nuuu! Cum adica, s-a terminat? Cum adica, nu a aparut inca volumul doi?"
Adriana:Incredibil. Dezorientativ. Te face să urlii şi să vrei neapărat următorul volum. Bestial! Mie, personal, mi-a plăcut cel mai mult sfârşitul. Nu-mi venea să cred că se termină! :)


Ramona:O recomand din suflet tuturor adolescentilor.
Adriana:Vă recomand din toată inima cartea asta, dacă vreţi să uitaţi pentru o zi ( cam atât vă ia să citiţi cartea asta) de absolut toate problemele. Este o carte în care te pierzi în lumea fascinantă creată acolo, parcă numai pentru tine. E o carte despre viaţă, maturizare, alegeri şi schimbări permanente, iertare şi acceptare. Este o carte foarte  bună!



Ramona:4/5
Adriana:4/5


Niciun comentariu: