joi, 14 martie 2013

[pareri] Academia Vampirilor (vol 1-6), Evernight 2, Altfel de ingeri 3 si Eve 2


Am citit seria Academia Vampirilor de Richelle Mead în ultimele două săptămâni, motiv pentru care nu m-am mai atins de nici-o altă carte, așa cum aveam obiceiul să fac. E drept că m-a prins destul de tare și într-adevăr, e una dintre cele mai bune serii de cărți fantasy [zic bine?] pe care le-am citit, spre deosebire de Evernight, de exemplu. Poate că Academia Vampirilor ar putea fi considerată chiar în top 3, având în vedere coerența și modalitatea prin care toată povestea este spusă.
Spre deosebire de alte romane fantasy, gen Jurnalele Vampirilor, Vampirii din Morganville, Lună Plină etc, Academia Vampirilor are o aură veridică, acțiunea se plimbă între realitate și ficțiune, între lumea de afară, a oamenilor obișnuiți, și lumea creaturilor fantastice: strigoi, dhampiri, moroi (toate cele trei forme fiind de fapt creaturi vampirice, dar cu diferite însușiri) și fantome.
Mi-a plăcut mult de tot relația dintre Rose și Lissa, cam dubios faptul că Lissa nu gândea niciodată nimic rău sau negativ, chiar și fără să vrea, în legătură cu Rose, dar modul în care Rose intra în mintea ei, de cele mai multe ori ca și o delectare (cu toate că se întâmpla să pătrundă în mintea Lissei și în somn, sau în momente complet inoportune).
Povestea în sine e superbă. Ce nu mi-a plăcut e că la începutul fiecărei cărți autoarea mai relata scene care povesteau ce s-a întâmplat în volumul anterior – cam cum este în seriale: from the previous episode.
Dacă e să alegem o serie de cărți din categoria fantasy, cu siguranță Academia Vampirilor nu e de lăsat deoparte. Nici nu se compară cu acele cărți care au tot apărut în ultimul timp, pur și simplu trase de păr, scoase pe bandă rulantă. Nu, Academia Vampirilor are un subiect bine definit, o acțiune care se dezvăluie oarecum sub forma unui puzzle și personaje foarte bine alese și conturate.
Recomand seria 100%, merită absolut fiecare bănuț și credeți-mă, chiar o să vă placă. Eu am citit-o pe Kindle dar absolut sigur o să o cumpăr.


Spre deosebire de Academia Vampirilor, Evernight, romanul scris de Claudia Grey, este undeva în jurul unui procentaj de 10%. Volumul 1 a fost destul de intersant, acțiunea parcă a avut ceva mai mult sens, dar volumul al doilea este plictisitor și se vede că este scris doar din dorința de a publica o continuare, se vede că editura a presat autoarea să scrie, asta dacă nu cumva avem de-a face cu un ghost writer, având în vedere că este o diferență mare între primul volum și cel de-al doilea volum. Nu o recomand decât dacă chiar nu aveti ce citi în tren, înainte de culcare sau pe wc. [pe bune, eu chiar citesc acolo tot timpul:))]



Nu recomand nici volumul 3 din Altfel de îngeri de Lili St. Crow la care am renunțat pe undeva pe la jumătate pentru că devenise extrem de plictisitor iar cuvintele erau aruncate așa, doar să fie. Așa că, dacă vreți să dați banii pe cărți, mai bine cumpărați Academia Vampirilor, dacă vreți să citiți Altfeld e ingeri luați de pe internet formatul pdf, nu are rost să dați atâția bani pe o carte care nu are mai nimic de oferit (totuși, volumele 1 și 2 din Altfel de îngeri sunt chiar frumoase - dubios de bune- , motiv pntru care cred ca iarăși ar putea exista o forțare a autoarei sau un ghost writer).



Pe de altă parte, am citit acum ceva timp și volumul 2 din Eve de Anna Carey, carte care mi-a plăcut. Ce-i drept, parcă lucrurile s-au aranjat puțin prea favorabil pentru Eve, motiv pentru care cred că autoarea s-a atașat prea mult de personaje și nu vrea să le rănească atât de tare. Per total, e o carte drăguță, dar doar drăguță și atât. Formatul pdf/mobi etc este preferabil cheltuirii banilor pe carte.

5 comentarii:

Unknown spunea...

Am si eu un concurs si cateva carti de dat la schimb poate va intereseaza

http://rominagianina.blogspot.ro

Lissa ღ spunea...

Ahh, cata dreptate poti sa ai! Imi place articolul 100%

MikuMyuuki spunea...

Mersi!
>:D<

Anonim spunea...

daca iti plac cartile de dragoste iti recomand seria chimie perfecta si seria evermore..eu una cand mam apucat de ea nu ammai pututo lasa din mana...sa ne spui ce parere ai de ele :D

MikuMyuuki spunea...

Am citit Chimie perfecta, cred ca i-am facut si recenzie... nu mai sunt sigura. :D
De Evermore nu mai stiu sigur, nu cred c-am citit-o. O sa caut niste foerte si cand o prind la un pret bun o comand:)
Stai cu un ochi pe blog!:)