sâmbătă, 26 ianuarie 2013

Eve 2-Sacrifiul (Recenzie)

Eve a ajuns in Califia, tabara sigura in care isi dorea sa ajunga inca de cand a plecat de la Scoala.
Insa Califia este un loc doar pentru femei, iar in timp ce Eve se integreaza in tabara lor, Caleb este undeva afara, ranit si expus.
Încetasem deja să vorbesc despre asta cu tot restul lumii. În schimb, am păstrat aceste gânduri asemănătoare pietrelor, ținându-le să le simt greutatea. "Gata cu gândurile despre trecut", mi-a spus Maeve într-o zi. "Toată lumea de-aici are câte ceva de uitat."
Trupele Regelui inca o cauta pe Eve, iar conducatoarele Califiei sunt ingrijorate ca aceste cautari s-ar putea sa le distruga tabara pe care au construit-o atat de greu.

Isis a ridicat vocea.
-Acum e altceva. Toate femeile vorbesc- toate sunt îngrijorate.Noi îl invitãm pe Rege sã o caute aici.Poate cã azi nu a fost acea zi, dar e o chestiune de timp.

Inca de la inceputul cartii, Eve e nevoita sa se confrunte cu alte tradari, insa are si o surpriza placuta: Arden reuseste sa ajunga in Califia. Intr-o lume in care nu mai stie cine ii e dusman si cine e de partea ei, Eve are mare nevoie de un prieten.

Intr-o seara, Eve afla de la o femeie care a iesit din Califia locul in care se afla Caleb, care este inca ranit, si cel mai probabil, pe moarte.
Sa paraseasca locul sigur in care se afla, riscand sa fie prinsa de trupele Regelui, pentru a-l ajuta? Este iubirea un motiv suficient pentru a-ti pune in pericol propria viata?
Asta veti afla voi, citind, si va recomand cu multa caldura si emotie sa cititi aceasta carte, pentru ca e superba.
Primul volum din Eve mi s-a parut asa si asa. Ideea cartii mi-a placut de la inceput foarte mult, dar erau unele chestii care ma deranjau la volumul unu. Insa volumul doi e mult mai bine construit, cu mai multa actiune si drama interioara.
Eve s-a maturizat, iar iubirea ei pentru Caleb ii da putere. Ar fi capabila sa faca orice pentru el, inclusiv un mare Sacrificiu care ii va ruina viata si ii va aduce nefericire. Dar nu conteaza, atata timp cat Caleb e in viata.

Am rămas acolo o clipă, respirația lui încălzindu-mi pielea, degetele lui mângâindu-mi obrazul.
(...)
Ochii mi se umpleau de lacrimi.(...) Alergam dintr-o lume într-alta, el în a mea, eu în a lui, dar nu reușeam niciodată să fim cu adevărat împreună în niciuna dintre ele.

Asta e iubirea adevarata: sa te poti sacrifica pentru persoana iubita, sa il pui pe el inainte propriei vieti.
Plus que ma propre vie, cum zicea Bella in Zori de zi.

Concluzie: o carte frumoasa, plina de actiune, care nu te plictiseste, plina de intorsaturi de situatie, genul de carte pe care nu o poti lasa din mana si din care ai multe lucruri de invatat.

Si asa, pe final, un citat care sa va starneasca si mai mult curiozitatea:

“Indiferent de împrejurãri,oriunde ai fi, ştiu cã eşti fericitã. Speranţa mea e cã ai parte de o fericire nemãrginitã care îţi cuprinde toatã viaţa. Aflã cã sunt cu tine acum, aşa cum am fost întotdeauna.
Te iubesc, te iubesc, te iubesc,
Mama”
(…)
-Genevieve, a spus el pe un ton ferm. E timpul.

+Coperta volumului 3(stanga)

Niciun comentariu: