luni, 24 septembrie 2012

Evernight- Recenzie

Incep aceasta recenzie prin a va spune ca ceea ce apreciez cel mai mult poate la o carte este capacitatea acesteia de a ma surprinde.
Imi place sa fac deductii, sa pun lucrurile cap la cap si sa imi dau cu presupusul ce va urma in cartea pe care o citesc. De multe ori, am dreptate in presupunerile mele, dar au existat carti de la care nu am stiut la ce sa ma astept si carti-putine, ce-i drept- la care am presupun total gresit ce va urma.
Una dintre aceste carti este Evernight, care incepe intr-o maniera originala, cu tentativa pe fuga a Biancai din castelul scolii Evernight, unde ea urmeaza sa invete, iar parintii ei sa predea.
Actiunea decurge lin si seamana cu o carte tipica pentru adolescenti: avem o scoala cu internat, elevi plini de bani si fitze, un baiat misterios, multe fete rautacioase si o directoare severa.
Te astepti sa apara fantasticul in orice moment, prologul te pregateste pentru asta, dar nimic nu te pregateste pentru socul pe care il vei avea cand ajungi pe la mijlocul cartii.
Logica îmi spunea că era mai bine să mă îndepărtez, dar logica n-avea nicio importanță pentru mine.
Bianca simte ca nu apartine acelei scoli, acelei lumi, confruntandu-se cu ceea ce par dilemele unui adolescent tipic. In plus, se indragosteste pana peste cap de Lucas, un tip misterios care initial ii trimite semnale contradictorii.

Evernight Book 1 by Claudia Gray- Noi – tu și cu mine – suntem încă prieteni, nu-i așa ? Mă primiți amândoi în custodie după divorț. Cu drepturi de vizitare din belșug.
- Divorț ?
Am râs fără să vreau. Numai Vic putea vorbi despre urmările unei prime întâlniri nereușite numindu-le divorț.

Secretele sunt ceva obisnuit pentru Evernight, iar tot ce face Bianca pare sa adanceasca mai mult misterul, decat sa il elucideze.
Pana la jumatate cartii, ai impresia ca ai inceput sa cunosti personajele, ca stii cine sunt Bianca, Lucas, Balthazar si Patrice si cum ar reactiona ei intr-o situatie sau alta. Ei bine, oricare ar fi parerea ta, te inseli. Nimeni, absolut niciun personaj din cartea asta nu e ceea ce pare.
Concluzie: o carte fantastica, plina de neprevazut, care da peste cap parerea pe care o aveai despre tine, ca cititor.
Am apreciat foarte mult ca a reusit sa ma surprinda atunci cand nu ma asteptam, dar din pacate, fialul l-am banuit in proportie de 70%.
Rang:****
4/5
Seria are 5 volume, iar volumul 5 este din perspectiva lui Balthazar. Deja de abia astept sa apara si la noi, desi pana sa fie publicat volumul 5 o sa dureze o vesnicie.

Niciun comentariu: