si documentata impecabil. O lectura obligatorie
pentru toti cei interesati de publicitate."
Sir Alan Parker
ADLAND este taramul neexplorat al publicitatii, pe care Mark Tungate il cartografiaza dintr-o perspectiva inedita, globala. Peisajul este extrem de schimbator, personajele care-l locuiesc – extrem de eterogene, iar parcursul a ceea ce am ajuns sa numim astazi industria publicitara se dovedeste a fi o adevarata aventura. De la Bill Bernbach la David Ogilvy, de la Sir Alan Parker la John Hegarty, de la Maurice Bleustein la Maurice Lévy, suntem purtati pe urmele pionierilor epocii de aur a publicitatii din anii '50–'60 si introdusi in birourile marilor directori de creatie din zilele noastre.
O istorie care pune in ordine trecutul, fara a uita sa spuna povestea reclamelor care au intrat in legenda, si care ne ofera o privire asupra agentiei de publicitate a viitorului.
"Publicitatea este extrem de interesanta acum pentru ca nimeni nu stie cum va evolua. Multe dintre agentiile descrise in aceste pagini pot fi inca privite ca modele; altele sunt exponate de muzeu. Viitorul publicitatii nu va semana cu trecutul ei. Expertii sunt ocupati cu cautarea consumatorilor, din ce in ce mai alunecosi, si cu identificarea tiparelor lor de comportament, iar rezultatele lor sunt insotite intotdeauna de un semn de intrebare. Cu siguranta vor exista telefoane mobile, Internet si o multime de ecrane peste tot, dar oare cum se vor intersecta si vor interactiona acestea?" (Mark TUNGATE)
MARK TUNGATE este jurnalist specializat in media, marketing si comunicare. Autor al bestsellerurilor Fashion Brands: Branding Style from Armani to Zara (2005), Media Monoliths (2005), Branded Male (2008) si Luxury World: The Past, Present and Future of Luxury Brands (2009). Colaborator permanent al revistei de specialitate Campaign, colaborator al ziarelor britanice The Times si Daily Telegraph. S-a stabilit la Paris, unde este coprezentator al unei emisiuni de televiziune despre creativitatea in publicitate si semneaza o rubrica saptamanala in revista franceza de marketing Stratégies. Este coautor al publicatiei anuale The Epica Book, o trecere in revista a celor mai bune reclame din Europa.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu